Å se sammen med barn
Å sette ord på det vi gjør er ikke bare en måte å fortelle andre hva vi har gjort. Det er også en måte å klargjøre egne tanker, og det hjelper oss å forstå.
Les mer >>Slik blir du en inneffektiv sjef
Å være effektiv er en dyd som den perfekte leder behersker. Hvis du er den perfekte leder trenger du ikke å lese mer.
Les mer >>Barns medvirkning - En pedagogisk praksis
Å gi barn medvirkning i barnehagen er ikke det samme som å la barna velge fritt og la dem gjøre som de vil.
Les mer >>Snakk om bildet 4 - Samlingsstund
Disse to fotografiene danner grunnlag for en diskusjon om et viktig element i barnehagen: Samlingsstunden.
Les mer >>To spørsmål som kan stoppe deg fra å gjøre noe dumt
Sinne, frustrasjon eller utålmodighet kan føre til at vi handler uhensiktsmessig.
Les mer >>Lei seg – følelsesskolen del 5
Denne gang er det følelsen "lei seg" det handler om i følelsesskolen
Les mer >>Kultur for lesing
Kultur for lesing i barnehagen handler for mange av oss om hvordan lesing er tatt opp som tema i planer som gjelder for barnehagen.
Les mer >>Fremtidens ledere må være faglige ledere
Det er mange som vil mene noe om barnehagens innhold og arbeidsmåter. Dette krever barnehageledere som er faglig sterke, mener professor Dion Sommer.
Les mer >>Alt blir bra - Hvordan samtaler vi med barn om korona?
Barna er tilbake i barnehagen og har ulike behov for å snakke om og forstå hva som har skjedd og skjer under koronapandemien. Vi har snakket med pedagogisk leder Lise Ones og Professor Jon-Håkon Schultz om nettopp dette.
Les mer >>