
Les også
Samlingsstunden sett fra et nytt perspektiv
I denne artikkelen belyser jeg samlingsstunden i barnehagen fra et annet perspektiv enn det rent pedagogiske.
Les mer >>Definisjonsmakt i barnehagen - Du er for stor til å leke med dem
Hvem får definere hvem vi er? I barnehagen har voksne en spesiell makt – definisjonsmakt. Det betyr at de gjennom språk, handlinger og holdninger påvirker hvordan barn ser på seg selv og hverandre.
Les mer >>Følelsesskolen: Flere verktøy til følelsen Glad
Denne gangen handler følelsesskolen om hvordan du kan arbeide med følelsen Glad
Les mer >>Barns medvirkning – et spørsmål om identitet
Hvordan arbeider dere med medvirkning når barn har forskjellig språk og kulturbakgrunn?
Les mer >>Lederrollen - trygghet i lederrollen del 1
Johan Velten, har undersøkt hva som skaper trygghet og utrygghet i lederrollen.
Les mer >>Trygghet det viktigste i tilvenningen
Det aller, aller viktigste når det gjelder små barns tilvenning i barnehagen, er at de opplever trygghet. Det krever god tid, både fra foreldrenes og barnehagens side, mener professor May Britt Drugli.
Les mer >>