
Les også
Hverdagssamtalene – en viktig arena for barns læring
Hva slags type spørsmål stiller vi mest av i barnehagen?
Les mer >>De fleste barn trives i barnehagen, men noen gjør det ikke
Kjeld Rasmussen fra Dansk Pædagogisk Forum og Udviklingsforum skriver her om trygge og utrygge barn i barnehagen.
Les mer >>Hva er de viktigste kjennetegn ved den frie leken?
Leken bygger lekestyrke – en personlig styrke som er en måte å forholde seg til virkeligheten på, og som vi kan bære med oss og benytte oss av gjennom hele livet!
Les mer >>Det fenomenologiske perspektivet på lek
Fenomenologi betyr læren om fenomener. Her er det altså leken som fenomen som er i fokus.
Les mer >>Skulle ikke vi bare lekt og vært litt sammen, da?
Det er mye som skal dokumenteres, skrives, rapporteres og systematiseres i barnehagen. Det er jo nødvendig å sette ting i system og dokumentere hvorfor man gjør som man gjør - men for mye kartlegging og systemer fører til mindre tid sammen med barna.
Les mer >>Vil den nye stortingsmeldingen bidra til mer tid til lek og læring?
En historie om språkstimulering og samspill mellom barn og voksne i barnehagen.
Les mer >>