
Flere artikler innen Ledelse
Tillit – fundamentet for god samskaping mellom leder og medarbeidere
Tillit er basis for god samskaping mellom en leder og medarbeiderne. Dette er imidlertid en påstand som mange smertelig erfarer først når tilliten ikke lenger er tilstrekkelig til stede. Kan vi klare å oppdage hvordan tillit bygges og styrkes og næres? Vi tror det.
Les mer >>Ny som sjef
Lederskapet som du har fått innebærer en posisjon, ett oppdrag med nye arbeidsoppgaver, høyere lønn og mer makt.
Les mer >>Slik håndterer du uenighet
Å få oppbakking fra dine medarbeidere til nye initiativ er viktig for å lykkes
Les mer >>Bli en lykkelig leder
I denne artikkelen får du 11 gode råd til hvordan du kan bli en mer fornøyd leder
Les mer >>Hva kjennetegner dårlig ledelse?
Her er fire ting ansatte mener kjennetegner dårlig ledelse.
Les mer >>Ny som leder i barnehagen - del 2
En informasjonsperm til nye medarbeidere og vikarer bidrar til å gjøre hverdagen enklere
Les mer >>Improvisasjon – lederverktøyet du aldri vil legge fra deg!
Du har helt sikkert sett dem, og du er kanskje en selv – En super kollega. En kollega som alltid leverer i tide, kommer tidsnok på jobben, er kompetent til å utføre jobben hen er satt til og som du kan stole på at gjør det som er avtalt.
Les mer >>Lederen har ordet!
Rettferdighet og samsvar mellom ord og handling er viktig for meg
Les mer >>Den gode to-do listen
Ta tak i oppgavene som ligger og venter og lage en to-do liste som fungerer
Les mer >>