Barnehageforum - Slik blir du bedre til å be om hjelp

Har du vanskelig for å be om hjelp på jobb, selv når arbeidsmengden føles overveldende?

ANNONSE
Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer Barnehageforum.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Født til ledelse

Medfødte egenskaper og intelligens forklarer en del av den dyktige leders ferdigheter

Les mer >>

Førstehjelp for travle ledere

Har du problemer med å få gjort det du skal gjøre? Førstehjelp for travle ledere kan bidra til å endre diner vaner

Les mer >>

Hvordan håndtere sykefraværssamtalen?

Jo tidligere arbeidsgiveren og arbeidstakeren samarbeider om tiltak for å komme tilbake i arbeid, desto større er sjansen for at den sykmeldte kommer raskere tilbake

Les mer >>

Er du en curlingleder?

Mange ledere ønsker å inngå i tette relasjoner med sine medarbeidere. En ny undersøkelse viser at konsekvensen i et slikt lederskap er at de ender opp som curlingledere.

Les mer >>

Blir man ikke sett er man ingenting

Endring er nødvendig, men kan skape motstand. Slik endringsmotstand skal man verdsette, mener Pia Katarina Halvorsen.

Les mer >>

Mye trivsel trenger ikke gi jobbtilfredshet og kan sluke din tid til ledelse

Nyere forskning viser at for høyt fokus på trivsel på arbeidsplassen, faktisk kan virke mot sin hensikt.

Les mer >>

Kan du være venner med en medarbeider?

Du behøver ikke overgi deg totalt til rollen som den ensomme ulv selv om du er leder. Det er ikke noe i veien for at du kan være venner med en medarbeider, men det krever bare at du tar noen forholdsregler.

Les mer >>

Når hersketeknikker ødelegger den gode dialogen

Har du noen ganger fått høre: «Kjære gode deg, nå vet du nok ikke helt hva du snakker om». Kanskje har du også blitt utsatt for himlende øyne og ironiske kommentarer? Hvordan gjennomskuer, avslører og møter du hersketeknikker og bølleatferd? Heldigvis finnes det flere konkrete ting du kan gjøre dersom du er utsatt for det selv eller opplever at andre blir det.

Les mer >>

Hvordan håndtere medarbeidernes bekymringer i en vanskelig tid?

Hvordan kommuniserer du med dine medarbeidere i denne koronatiden? Hvis de ikke blir informert og forstår hva som skjer, vil de bli mer bekymret. Dette kan på sikt føre til stressymptomer.

Les mer >>