Les også
Den store SFO-dagen 2023 ved Hessa SFO - Hemmeligheter og aktiviteter
Det viktigste er å få leke – egne lekminner
Lek er barns primære arena for å uttrykke seg. Derfor er det helt avgjørende at barn får tid og rom til å leke. I SFO/AKS er tiden knapp. Desto viktigere blir det å være på jakt etter tid og mulighet for barns egen lek.
Les mer >>Drageverksted, såpebobler og blindefotball
Sommeren har så smått begynt å ankomme skolegårdene rundt om i landet. Her kommer noen tips til aktiviteter, blant annet drageverksted, lage egne såpebobler og blindefotball.
Les mer >>Uteleker som skaper glede og aktivitet
I dag byr vi på 14 forslag til uteleker du kan planlegge i din SFO. Skyggelederen, ekornleken og flere klassikere som du sikkert husker fra egen barndom.
Les mer >>BARN BLIR KONGE I EGET LIV
– Vi vet mye om hvor viktig lek er for barn. Likevel virker det som vi ikke tør å satse skikkelig på leken, verken i SFO, barnehage eller i samfunnet som helhet, sier Eva Norén Björn. Selv har den svenske psykologen og forskeren kjempet for lekens vilkår gjennom et helt yrkesliv.
Les mer >>Historien om Lille Willy
Historien om Lille Willy er en morsom lek for store og små.
Les mer >>Utfordrer synet på lek
Er lek blitt redusert til et pedagogisk redskap for barns læring?
Les mer >>Trivselslederne - en viktig ressurs på AKS Skøyen
På AKS Skøyen er Trivselslederne en verdifull ressurs i arbeidet med å fremme lek, trivsel og inkludering. Gjennom engasjerende aktiviteter og et tydelig barneperspektiv skaper de en arena hvor vennskap, kreativitet og mestring får blomstre i tråd med rammeplanens mål.
Les mer >>Lek og læring
Slik dagens skole utvikler seg, er det viktigere enn noen gang å være seg bevisst undervisningsmetoder som legger til rette for lekende læring.
Les mer >>Har laget egen SFO-versjon av populært mobilspill
Barna på Vikhammeråsen SFO hadde lenge lekt at de var crewmates og imposters i det digitale spillet Among Us. Kreative SFO-ansatte har hjulpet barna med å bringe spillet ut i den fysiske verdenen.
Les mer >>



