.jpeg)
.jpeg)
Les også
Toddlerlydleker – et tverrfaglig prosjekt
Hvordan kan man la toddleren komme til lyden og leke med ulike lydkilder, istedet for at de voksne bringer lyden til toddleren?
Les mer >>Metodisk refleksjon – er det viktig?
Å bruke refleksjon metodisk innebærer å gå i dybden på ulik tematikk
Les mer >>5-åringer fortjener bevisste voksne!
5-åringer er ikke like. Derfor må de møtes med ulikhet. Og hverdagen de møter i barnehagen må gir rom for mestring. Derfor må tilbudet til 5-åringene omfatte mangfold og bredde både i mål, innhold og aktiviteter.
Les mer >>– Vi overvurderer individet og undervurderer gruppen
Det meste og det beste blir gjort av grupper, ikke individer. Også når det gjelder ledelse. Er det ikke rart hvor lite oppmerksomhet vi gir ledergruppene da? spør Erik Slinning.
Les mer >>Samlingsstunden sett fra et nytt perspektiv
I denne artikkelen belyser jeg samlingsstunden i barnehagen fra et annet perspektiv enn det rent pedagogiske.
Les mer >>Snakk om de minste!
Dette er en gruppeoppgave til bruk på personal- eller foreldremøter.
Les mer >>