

Les også
Hvordan unngå kjedelige møter
Mange er misfornøyde med at det avholdes for mange møter og at innholdet i møtene ikke gagner det daglige arbeidet.
Les mer >>Slik håndterer du en vanskelig medarbeider
De er sarkastiske, negative og påvirker sine kollegaers arbeidsglede. Hvis du har en slik medarbeider, finnes det strategier for hvordan du kan gå fram for å få en endring i denne adferden.
Les mer >>Hjelp de nye lederne på vei
Praktiske startproblemer, kollegial ensomhet og uklar autoritet bidrar til å gjøre den første tiden som leder vanskelig
Les mer >>Kan barnehagen si opp en ansatt som skaper dårlig arbeidsmiljø?
Som arbeidsgiver har du et ansvar for at de ansatte har et godt arbeidsmiljø. Av og til kan en ansatt opptre på en måte som gjør at arbeidsmiljøet i barnehagen blir dårlig.
Les mer >>Den gode samtalen!
God kommunikasjon er en viktig suksessfaktor for å lykkes med å utvikle organisasjonen. I dialogen må du ha fokus på medarbeiderens styrker, du må være nærværende og om nødvendig ta en time-out.
Les mer >>Kommunikasjon - slik vinner du e-postkrigen
Bidra til å skape en bedre e-postkultur, dette gagner alle og det reduserer antall e-post i innboksen
Les mer >>