Glemt passord
Barn i naturbarnehager har ikke opparbeidet bedre naturforståelse enn andre barn
Kan foreldreaktiv tilvenning gi barn en nær og trygg relasjon til tilknytningspersonen, og dermed bedre barnehagestart?
I denne bildeserien vises en situasjon som danner et godt grunnlag for en diskusjon om etikk.
Jeg tror det er lett å undervurdere hvor omfattende det er å ta barnas medvirkning på alvor, og jeg synes at diskusjonene er vanskelig å føre. Hva gjør barns medvirkning med meg som voksen?
I barnehagen har vi mulighet til å gi barn musikkopplevelser som de ikke får andre steder
Leken har en verdi i seg selv og skal være en gjennomgående del av barnehagenes tilbud i Danmark.
Statssekretær Lisbet Rugtvedts innlegg på avslutningskonferansen for prosjektet ”Barnehage + skole = sant” arrangert av Fylkesmannen i Rogaland, 31.01.07, Stavanger.
Eksempel på kommunale planer for samarbeid og sammenheng mellom barnehage og skole
Involver barna i planene for hvordan dere skal få til en god overgang mellom barnehage og skole
Ingen sammenheng mellom tidlig skolestartalder og gode resultater på Pisa-rankingen
1. oktober lanserer Brenna-utvalget en rapport som kan få dramatiske konsekvenser for arbeidet i barnehagen.
Veilerern har som formål å styrke sammenhengen mellom barnehage og skole og skape en god overgang for barn når de begynner på skolen.