
Les også
Utforskning og undring: – Nysgjerrighet gir grobunn for læring
Undring kan forstås som en følelse som blir vekket av noe vi blir overrasket eller forbauset over.
Les mer >>Spesialpedagogisk hjelp
Olav Neander greit ut om retten til spesialpedagogisk hjelp og opplæringsloven av 1998.
Les mer >>Følelsesskolen: Flere verktøy til følelsen Glad
Denne gangen handler følelsesskolen om hvordan du kan arbeide med følelsen Glad
Les mer >>Hvilken betydning har flerspråklighet?
Nyttig informasjon om flerspråklighet.
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Vygotskij – en kort innføring
Vygoskijs teori ble på grunn av forholdet mellom vesten og Sovjetunionen kjent først i nyere tid
Les mer >>