ANNONSE
Les også
Slik kjører du rett i grøfta med feil tidsbruk
Her er 10 av de vanligste feilene mange gjør.
Les mer >>Redd - Følelsesskolen del 3
Denne gang er det følelsen Redd som blir presentert i Følelsesskolen
Les mer >>Mange småbarn får psykiske lidelser
Ingen klare kjønnsforskjeller på psykiske vansker hos små barn
Les mer >>Hvordan former uterommene oss?
.. og hvordan former vi dem?
Les mer >>Sett av rikelig med tid til barnas frie lek
I lekforskningen beskrives lek ofte som en frivillig aktivitet hvor selve aktiviteten er det viktigste. Sånn er det også når man spør barn om hva lek er. Det beskrives gjerne som en selv-kontrollert aktivitet hvor voksne ikke har bestemt hva de skal gjøre. En aktivitet som kjennetegnes av at det som skjer er artig, aktivt, spontant, fritt, ubegrenset, selv-initiert og naturlig.
Les mer >>Progresjon mellom plan og medvirkning
Er det noen motsetning mellom å bygge den pedagogiske virksomheten på vedtatte læreplaner, og å ta utgangspunkt i barns interesser og perspektiv?
Les mer >>